Progreso nyheder

Her på siden kan du altid se sidste nyt fra Progreso.

Covid-19 og Progreso

Covid-19 og Progreso

Det er en forunderlig tid, vi lever i, og rigtig mange kæmper for at overleve, og finde deres vej igennem en ny virkelighed, der kom hurtigere, end nogen kunne forudse for blot få uger siden.

 

Som rådgivningsleverandør til en lang række private og offentlige organisationer over hele landet er vi selvfølgelig også ramt af situationen. Vi har derfor selv mærket, hvordan det føles og opleves. Hvilke tanker det giver, lige fra frustration til næsten naiv optimisme. Hvordan skal kunder, kollegaer og medarbejdere nu kontaktes? Hvordan beskytter og supporterer vi dem alle på en helt anden måde i dag end i sidste uge. 

 

Det, vi begynder at opleve fra vores kunder - og hos os selv - er, at når de praktiske ting er kommet på plads, så godt som det nu er muligt, så kan/skal der igen fokuseres på at komme videre. Det kan for nogen være noget helt konkret og ubarmhjertigt som at sikre organisationens overlevelse, og for andre at fastholde fokus på eksisterende projekter. Det kan, og vil nok også for en del, blive nødvendigt hurtigt at finde nye måder at skabe forretning på. Andre vil have brug for, samtidig med de førnævnte ting, at have fokus på tiden efter Covid-19. 

 

Det er således helt naturligt, at det opleves udfordrende at skulle prioritere, planlægge, og følge op, uden vi fysisk sidder sammen, og hvor vi alle befinder os i ukendt land, hvor ingen har det store overblik eller indsigt i fremtiden. Der er konstant behov for at vurdere, hvordan vi bedst hjælper og støtter vores kollegaer og medarbejdere, der nu skal løse opgaver på en anden måde end normalt, samtidig med at de måske skal aktivere deres børn, og være bekymrede for deres ældre familiemedlemmer. Det er derfor vigtigt, at vi tager det personlige lederskab alvorligt, og accepterer, at vi ikke alle har uanede mængder af ressourcer i en meget uvant situation. Mærk efter, og åben op for de bekymringer der findes - og ikke mindst spørg efter hjælp. Det er ofte motiverende for en selv, når der inviteres ind til at hjælpe andre. Det giver en egen tro på, at tingene nok skal gå. Sammen hver for sig kommer vi videre!

 

Hos Progreso står vi klar som altid til at hjælpe, hvor vi kan. Vi har solide erfaringer i at hjælpe og rådgive chefer, mellemledere og HR ansvarlige individuelt og som teams. De to ting ser vi fortsat som meget væsentlige i denne periode. 

 

I kan som altid ringe eller skrive efter råd og hjælp til jeres udfordringer på det personale og ledelsesmæssige område. Dette ligger allerede som en fast del i vores koncepter for eksisterende kunder, og i denne tid gælder det selvfølgelig for alle.

 

Da vi alle i Progreso arbejder hjemmefra i disse dage, afholdes møder derfor også via telefon eller video. Vi er klar på telefon, mail og video, alt efter hvad I foretrækker. Vi har altid tid til at lytte til jer, og er klar til at hjælpe i den givne situation, I måtte stå i. Se kontaktdata her: https://www.progreso.dk/medarbejdere

 

Pas på jer selv og hinanden.

 

På vegne af hele Progreso holdet

 

Lars Wamberg

Adm. Direktør og Partner

+45 40990090